Resultats de la cerca fitxes de l'Optimot: 148

81. Criteris de redacció del saluda
Font Fitxes de l'Optimot
Definició El saluda és un document de caràcter protocol·lari, usat per a comunicacions breus que no han de tenir registre, com és ara les notes d'agraïment, les felicitacions, etc. Criteris generals de redacció La claredat, el rigor i la concisió són principis bàsics de la redacció [...]
82. Criteris de redacció del xec
Font Fitxes de l'Optimot
El xec és un document de crèdit per mitjà del qual el titular d'un compte bancari dona una ordre de pagament, al banc o a la caixa d'estalvis, de la totalitat o d'una part dels fons que tingui disponibles en el compte. Tipus de xec Xec al portador: Xec que pot ser cobrat personalment i direct [...]
83. Abreviatures a/ i a/e: en majúscula o en minúscula?
Font Fitxes de l'Optimot
Les abreviatures a/ i a/e, que corresponen a a l'atenció de i a adreça electrònica, respectivament, s'escriuen amb majúscula o minúscula inicial d'acord amb la manera com s'escriurien les expressions que abreugen. Per tant, si les abreviatures es troben a començament de línia, s'escriuen amb [...]
84. Criteris d'ús dels tractaments protocol·laris
Font Fitxes de l'Optimot
Les formes protocol·làries de tractament no són necessàries en documents de tramitació reglada, documents informatius, convenis, etc., i només s'han d'utilitzar en casos excepcionals, no com a norma general. A l'hora de fer servir un tractament protocol·lari, cal posar primer la fórmula de tra [...]
85. Criteris de redacció de l'albarà
Font Fitxes de l'Optimot
L'albarà és un document que s'utilitza per justificar la sortida de mercaderies del magatzem del venedor o la venedora i per confirmar que s'han lliurat al comprador o la compradora. Habitualment, se n'estenen tres exemplars: un queda en poder de qui fa la venda i els altres dos són lliurats amb l [...]
86. Criteris de redacció de l'SMS
Font Fitxes de l'Optimot
, mitjançant els telèfons mòbils i altres aparells electrònics. Criteris generals de redacció Els SMS es poden enviar des de l'àmbit privat o des d'organitzacions i empreses. Els SMS que s'envien des de l'àmbit institucional o empresarial es caracteritzen per la redacció impersonal, en què s'informa d [...]
87. Criteris de redacció de la carta
Font Fitxes de l'Optimot
Definició La carta és una comunicació escrita de caràcter interpersonal de contingut general, no prevista en la tramitació d'un procediment administratiu. Criteris generals de redacció Com es veu en la definició, la carta pot tractar de més d'un tema, i aquests poden ser molt variats [...]
88. Criteris de redacció de la citació
Font Fitxes de l'Optimot
: emplazamiento). Criteris generals de redacció La claredat, el rigor i la concisió són principis bàsics de la redacció administrativa. Aquests principis es basen tant en la redacció acurada de la informació que s'hi expressa com en l'estructuració lògica i en blocs homogenis de la informació. La [...]
89. Criteris de redacció de la comanda
Font Fitxes de l'Optimot
La comanda és un document que un client o clienta adreça a un proveïdor o proveïdora, a qui encarrega una mercaderia o encomana un servei, tot precisant-ne característiques, preu, condicions i termini. Hi hauran de constar: el lloc i la data en què es fa; el nom, el domicili i les dades  [...]
90. Criteris de redacció de la demanda
Font Fitxes de l'Optimot
Definició La demanda és un escrit presentat davant d'un jutjat per iniciar un plet, en el qual s'exerceixen una o diverses accions. Aquesta és la forma més habitual d'iniciar un procés en el cas del procediment civil. Criteris generals de redacció En aquest document, com en tots els de [...]
Pàgines  9 / 15 
<< Anterior  Pàgina  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  Següent >>